ラジオ英会話 20/12/24 #179 やめさせる - PIPE DREAMS

2020/12/30

ラジオ英会話 20/12/24 #179 やめさせる

 文法と語彙 -Grammer and vocabulary-


What are you doing?

あなたは何をしているの?


Which is more important having dinner with me or pleasing your friends on social media?

私と一緒に食事をすることと、ソーシャルメディアのお友達を喜ばせてあげることの内、どちらがより大切ですか?

スポンサードリンク


Absorb the flow

Stop taking pictures of your food.

自分の食べ物の写真を撮るのはよしてよ。


You’re not a kid so stop acting like one.

君は子供では無いのだからそのように振る舞うのはやめなさい


Could you stop tapping your pen? you’re driving me nuts.

ペンをコツコツするのを止めてもらえないかな?イライラするんだよ。


Hey, this is between me and Gary so keep out of it.  It’s none of your business.

これは僕とギャリーの問題だから口出ししないでもらえるかな、君には関係ないんだよ。


You’re not a bachelor anymore so face up to your responsibilities.

君はもう独身じゃないのだから、自分の責任に向かい合ってごらん。


Create the flow


ねえ、笑うのやめてくれない?笑い事じゃないのよ。

Hey stop laughing. It’s not funny.


泣き言を言うのはやめてくれ、君は僕をひどくイライラさせているよ。

Stop whining.  You’re driving me crazy.


なあ、君の意見を僕は尋ねたかい? 黙っておけよ、君には関係がないんだから。

Hey, Did I ask for your opinion? Just shut up. It’s none of your business.

スポンサードリンク

0 件のコメント:

コメントを投稿